Danışman ve Hibe Analiz Programı

Danışmanlık ve Hibe Analiz Programı

Menu

Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği

Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği

Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği


Amaç ve Kapsam

*- Şirketlerin ihracata hazırlanması ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı kazandırılması amacıyla tasarım ve kurumsal kapasitelerinin güçlendirilmesi, ürünlerinin yurt dışında tanıtımı, pazarlatması, tutundurulması ve markalaşmamsın desteklenmesine yönelik giderler ile ihracatımızın sürdürülebilir artışının sağlanması için gerekli diğer faaliyetlere ilişkin giderlerin desteklenmesi amaçlanmaktadır.


Kimler Başvurabilir ?

*- Çok kanallı zincir mağazalar: Müşteri-marka-perakende kanalı etkileşimini sağlamak üzere, fiziksel perakende mağazası, dijital ağ, cihaz, platformlar ile birden fazla temas noktası üzerinden müşteriye ulaşan, gıda dışı sektörlerde faaliyet gösteren, aynı tüzel kişi sahipliğinde bir merkeze bağlı olarak faaliyet gösteren; yurt içinde en az 100 fiziksel perakende mağazası bulunan perakende satış noktalarını içermektedir.

*- Destek kapsamına alınmak için başvuruda bulunan şirketin;

a) Çok kanallı zincir mağaza markası adı altında faaliyet gösteren ticaret siciline kayıtlı yurt içinde en az 100 fiziksel perakende mağazası bulunması,

b) Başvuruda bulunulan çok kanallı zincir mağaza markasına ilişkin başvuru tarihi itibarıyla en az 1 yıl önce alınmış yurt içi ile Madrid Uluslararası Marka Tescil Protokolüne taraf olan ülkelerden en az birinde yurt dışı tescillerinin bulunması,

c) Başvuruda bulunulan markaya ilişkin yurt içi tescilinin yurt dışı tescilinden önce yapılmış olması,

ç) Başvuruda bulunulan markaya ilişkin, yurt içi ve yurt dışı marka tescillerinin aynı şirket adına olması kaydıyla başvuru sahibi şirket veya bu şirketle organik bağı olan yurt içinde yerleşik şirket ya da aynı holding/şirketler topluluğu bünyesinde yer alan diğer bir yurt içi şirket adına kayıtlı olması,

d) Başvuruda bulunulan markada Türk malı/markası imajına zarar verecek/aykırı olacak ifade, sembol, şekil, işaret veya ülke, şehir, bölge isimlerinin kullanılmaması gerekir.

Destek Miktarı ve Oranı

*- Çok kanallı zincir mağaza marka sahibi şirketlerin;

a) yurt dışı marka tescil/yenileme/koruma giderleri yıllık 1.357.000 TL,

b) pazar araştırması çalışması ve raporları yıllık 3.619.000 TL,

c) tanıtım giderleri ülke başına 5 yıl boyunca yıllık 16.289.000 TL,

d) birim kira gideri birim başına 5 yıl/yıllık 3.619.000 TL,

e) temel kurulum/konsept mimari çalışma/dekorasyon giderleri birim başına 5.429.000 TL

f) franchise giderleri birim başına en fazla 2 yıl olmak üzere yıllık 3.619.000 TL’ye kadar 

%50 oranında ve toplamda yıllık en fazla 36.199.000 TL’ye kadar desteklenir.

*- Satın alınan yabancı çok kanallı zincir mağazalar bu madde çerçevesinde desteklenmez.

*- Belirtilen destek oranları Bakanlıkça belirlenen hedef ülkelere yönelik giderler için 20 puana kadar artırılabilir.

*- Belirtilen destek oranları, desteklenen giderlerin hedef ülkelere yönelik Bakanlıkça belirlenen hedef sektörlerde olması durumunda birinci fıkrada belirtilen puana beş puan ilave edilerek uygulanabilir.

*- Ödenecek destek miktarı, her hâlükârda desteğe konu giderlerin %75’ini aşamaz.

*- Destek üst limitleri her takvim yılı başında (TÜFE + YÎ-ÜFE)/2 oranında güncellenir.

 

Destek Unsurları

*- Yurt dışı marka tescil/yenileme/koruma giderleri

*- Pazar araştırması çalışması ve raporları gideri

*-Tanıtım giderleri

*- Birim kira giderleri

*- Temel kurulum/konsept mimari çalışma/dekorasyon giderleri

*- Franchise giderleri

Desteklenen İller
Tüm İller,
Başvuru Yeri

*- İlgili genelgenin 9’uncu maddesinde belirtilen şartları haiz şirket, destek kapsamına alınabilmek için Ek-3’te belirtilen belgelerle Bakanlığa müracaat eder.

Açıklamalar

Detaylı bilgi için:

www.ticaret.gov.tr

Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0