Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği
Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği
Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği
*- Şirketlerin ihracata hazırlanması ve uluslararası pazarlarda
rekabet avantajı kazandırılması amacıyla tasarım ve kurumsal kapasitelerinin
güçlendirilmesi, ürünlerinin yurt dışında tanıtımı, pazarlatması,
tutundurulması ve markalaşmamsın desteklenmesine yönelik giderler ile
ihracatımızın sürdürülebilir artışının sağlanması için gerekli diğer
faaliyetlere ilişkin giderlerin desteklenmesi amaçlanmaktadır.
*- Çok kanallı zincir mağazalar: Müşteri-marka-perakende kanalı etkileşimini sağlamak üzere, fiziksel perakende mağazası, dijital ağ, cihaz, platformlar ile birden fazla temas noktası üzerinden müşteriye ulaşan, gıda dışı sektörlerde faaliyet gösteren, aynı tüzel kişi sahipliğinde bir merkeze bağlı olarak faaliyet gösteren; yurt içinde en az 100 fiziksel perakende mağazası bulunan perakende satış noktalarını içermektedir.
*- Destek kapsamına alınmak için başvuruda bulunan şirketin;
a) Çok kanallı zincir
mağaza markası adı altında faaliyet gösteren ticaret siciline kayıtlı yurt
içinde en az 100 fiziksel perakende mağazası bulunması,
b) Başvuruda bulunulan çok
kanallı zincir mağaza markasına ilişkin başvuru tarihi itibarıyla en az 1 yıl
önce alınmış yurt içi ile Madrid Uluslararası Marka Tescil Protokolüne taraf olan
ülkelerden en az birinde yurt dışı tescillerinin bulunması,
c) Başvuruda bulunulan markaya
ilişkin yurt içi tescilinin yurt dışı tescilinden önce yapılmış olması,
ç) Başvuruda bulunulan
markaya ilişkin, yurt içi ve yurt dışı marka tescillerinin aynı şirket adına
olması kaydıyla başvuru sahibi şirket veya bu şirketle organik bağı olan yurt içinde
yerleşik şirket ya da aynı holding/şirketler topluluğu bünyesinde yer alan diğer
bir yurt içi şirket adına kayıtlı olması,
d) Başvuruda bulunulan
markada Türk malı/markası imajına zarar verecek/aykırı olacak ifade, sembol,
şekil, işaret veya ülke, şehir, bölge isimlerinin kullanılmaması gerekir.
*- Çok kanallı zincir mağaza marka sahibi şirketlerin;
a) yurt dışı marka
tescil/yenileme/koruma giderleri yıllık 1.357.000 TL,
b) pazar araştırması
çalışması ve raporları yıllık 3.619.000 TL,
c) tanıtım giderleri ülke
başına 5 yıl boyunca yıllık 16.289.000 TL,
d) birim kira gideri birim
başına 5 yıl/yıllık 3.619.000 TL,
e) temel kurulum/konsept
mimari çalışma/dekorasyon giderleri birim başına 5.429.000 TL
f) franchise giderleri birim başına en fazla 2 yıl olmak üzere yıllık 3.619.000 TL’ye kadar
%50 oranında ve toplamda yıllık en fazla 36.199.000 TL’ye kadar desteklenir.
*- Satın alınan yabancı çok kanallı zincir mağazalar bu madde çerçevesinde desteklenmez.
*- Belirtilen destek oranları Bakanlıkça belirlenen hedef ülkelere
yönelik giderler için 20 puana kadar artırılabilir.
*- Belirtilen destek oranları, desteklenen giderlerin hedef ülkelere
yönelik Bakanlıkça belirlenen hedef sektörlerde olması durumunda birinci
fıkrada belirtilen puana beş puan ilave edilerek uygulanabilir.
*- Ödenecek destek miktarı, her hâlükârda desteğe konu giderlerin
%75’ini aşamaz.
*- Destek üst limitleri her takvim yılı başında (TÜFE + YÎ-ÜFE)/2
oranında güncellenir.
*- Yurt dışı marka tescil/yenileme/koruma giderleri
*- Pazar araştırması çalışması ve raporları gideri
*-Tanıtım giderleri
*- Birim kira giderleri
*- Temel kurulum/konsept mimari çalışma/dekorasyon giderleri
*- Franchise giderleri
*- İlgili genelgenin 9’uncu maddesinde belirtilen şartları haiz
şirket, destek kapsamına alınabilmek için Ek-3’te belirtilen belgelerle
Bakanlığa müracaat eder.
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİSİ SİSTEMLERİ)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (KONSANTRE GÜNEŞ ENERJİSİ SİSTEMLERİ)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (RÜZGAR ENERJİ SİSTEMLERİ)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (JEOTERMAL)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (BİYOKÜTLE)