ERASMUS+ KA120-SCH - Okul Eğitimi Öğrenci ve Personel Hareketliliği Akreditasyonu
ERASMUS+ KA120-SCH - Okul Eğitimi Öğrenci ve Personel Hareketliliği Akreditasyonu
ERASMUS+ KA120-SCH - Okul Eğitimi Öğrenci ve Personel Hareketliliği Akreditasyonu
Erasmus Akreditasyonu, okul eğitimi alanında sınır ötesi değişim ve işbirliğine açılmak isteyen kurum/kuruluşlar için bir araçtır. Erasmus Akreditasyonunun verilmesi, başvuru sahibi kurum/kuruluşların kendilerini geliştirmek için yüksek kaliteli hareketlilik faaliyetlerini uygulamak amacıyla bir plan hazırladığını teyit etmektedir. Erasmus Planı adı verilen bu plan Erasmus Akreditasyon başvurusunun önemli bir parçasıdır. Kurum/kuruluşlar akreditasyon başvurusunda bulunduklarında, sunmuş oldukları detaylı Erasmus Planı çerçevesinde uygunluk, hedefler, faaliyetler ve yönetim kapasitesi açılarından değerlendirilecek, akreditasyon almaya hak kazandıktan sonra ise hibeye erişimleri uzun süreli ve daha kolay bir başvuru yöntemiyle gerçekleşecektir.
Bir kurum/kuruluş, Erasmus Akreditasyonu için yetişkin eğitimi, mesleki eğitim ve okul eğitimi alanlarının her birine bir kez başvuru sunabilir. Birden fazla alana başvuru yapmak isteyen kurum/kuruluşların o alanda da faaliyet göstermesi ve her alan için ayrı bir başvuru yapması gerekmektedir.
Erasmus Akreditasyonunun genel hedefi; Avrupa öğretim ve öğrenim boyutunun güçlendirilmesi amacıyla içerme, çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerinin teşvik edilmesi ile Avrupa mirası ve çeşitlilikteki zenginlik hakkında bilgi edinmek ve Avrupa genelinde profesyonel ağların geliştirilmesini desteklemektir.
Okul Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonunun özel hedefleri:
Okul eğitiminde öğretme ve öğrenme kalitesini artırmak için;
- Öğretmenlerin, okul idarecilerinin ve diğer okul personelinin mesleki gelişiminin desteklenmesi,
- Yeni teknoloji ve yenilikçi yöntemlerin eğitimde kullanımının teşvik edilmesi,
- Dil öğrenimi ve dil çeşitliliğinin geliştirilmesi,
- İyi uygulamaların paylaşılması ve aktarılmasının desteklenmesi
- Okulların sınır ötesi değişim ve işbirliğine girme kapasitelerini artırıp, yüksek kalitede hareketlilik projeleri yürütülmesi,
- Öğrenme hareketliliğinin okul eğitimindeki herhangi bir öğrenci için gerçekçi bir olasılık haline getirilmesi,
- Öğrenci ve personelin yurt dışındaki hareketlilik dönemlerindeki öğrenme çıktılarının tanınmasının teşvik edilmesi yoluyla
Avrupa Eğitim Alanının oluşturulmasına katkıda bulunmaktır.
Akreditasyon Türleri
2021-2027 döneminde Okul Eğitimi alanında Erasmus Akreditasyonu için iki farklı şekilde başvuru yapılabilmektedir:
- Kurum/Kuruluşlar için Bireysel Erasmus Akreditasyonu (Erasmus accreditation for individual organisations): Kurum/kuruluşların tek başlarına akredite edilmelerini takiben, hareketlilik faaliyeti gerçekleştirmek üzere Programın bir parçası olarak kalmalarına olanak sağlayacaktır. Akreditasyonun geçerli olacağı süre boyunca, akredite olan kurum/kuruluş hareketlilik faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere sadece hibe başvurusunda bulunarak, Programda yer alacaktır.
- Kurum/Kuruluşlar için Erasmus Hareketlilik Konsorsiyum Akreditasyonu (Erasmus accreditation for mobility consortium coordinators): Hareketlilik konsorsiyumu, ortak bir Erasmus Planının parçası olarak hareketlilik faaliyetleri yürütmek üzere, aynı ülkeden kurum/kuruluşlar tarafından oluşturulur. Her bir hareketlilik konsorsiyumu bir lider kurum/kuruluş tarafından koordine edilmektedir (akredite olmuş bir hareketlilik konsorsiyumu koordinatörü). Ortak çalışma alanlarına ve ihtiyaçlara sahip belli sayıda kurum/kuruluşu aynı hareketlilik projesi kapsamında bir araya getirmeyi hedefleyen okul eğitimi kurum/kuruluşları içindir. Konsorsiyum başvurusu yapmayı planlayan kurum/kuruluşların akredite olması zorunludur. Akreditasyonu olmayan kurum/kuruluşların bir konsorsiyum adına hibe başvurusunda bulunmaları mümkün olamayacaktır. Konsorsiyum başvurularında, sadece konsorsiyum koordinatörünün akreditasyona sahip olması yeterlidir. Konsorsiyum üyesi kuruluşların akreditasyona sahip olma zorunluluğu yoktur.
Akreditasyonu olmayan, kısıtlı kurumsal kapasite ile personel kaynağına sahip kurum/kuruluşlar Programa dahil olabilmek için akredite olmuş bir kurum/kuruluş tarafından kurulacak bir konsorsiyuma üye olarak katılabilirler. Bir konsorsiyuma katılmak için Türkiye Ulusal Ajansına ayrıca başvuru yapılmasına gerek yoktur. Bunun için kurum/kuruluşların konsorsiyum koordinatörüyle mutabakata varması gerekmektedir.
Okul Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyon başvurusu, tüzel kişiliğe sahip okul eğitimi alanında örgün eğitim veren kurum/kuruluşlar ile yerel ve bölgesel kamu yetkilileri, koordinasyondan sorumlu kurum/kuruluşlar ve okul eğitimi alanında görevli diğer kurum/kuruluşlar tarafından yapılabilmektedir. Kurum/kuruluşların uygunluğu, verdikleri eğitim programlarına ve faaliyetlerine göre belirlenecektir.
2024 yılı için Okul Eğitimi alanında yapılacak akreditasyon başvurularından kabul edilecek akreditasyon sayısı sınırlı olup bu yıl en fazla 2 kurum okul eğitimi alanında akredite olabilecektir.
Başvuru yapmak için Tıklayınız
Detaylı bilgi için Tıklayınız
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (FOTOVOLTAİK GÜNEŞ ENERJİSİ SİSTEMLERİ)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (KONSANTRE GÜNEŞ ENERJİSİ SİSTEMLERİ)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (RÜZGAR ENERJİ SİSTEMLERİ)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (JEOTERMAL)
Yenilenebilir Enerji Tesisleri (BİYOKÜTLE)