Danışman ve Hibe Analiz Programı

Danışmanlık ve Hibe Analiz Programı

Menu

ERASMUS+ KA120-ADU - Yetişkin Eğitimi Personel Hareketliliği Akreditasyon Belgesi

ERASMUS+ KA120-ADU - Yetişkin Eğitimi Personel Hareketliliği Akreditasyon Belgesi

ERASMUS+ KA120-ADU - Yetişkin Eğitimi Personel Hareketliliği Akreditasyon Belgesi


Amaç ve Kapsam

Avrupa Birliği 2021-2027 Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından 28 Mayıs 2020 tarihinde Erasmus Akreditasyon teklif çağrısı yayımlanmıştır. Erasmus Akreditasyonu, yetişkin eğitimi alanında sınır ötesi değişim ve işbirliğine açılmak isteyen kurum/kuruluşlar için bir araçtır. Erasmus akreditasyonunun verilmesi, başvuru sahibi kurum/kuruluşların kendilerini geliştirmek için yüksek kaliteli hareketlilik faaliyetlerini uygulamak amacıyla bir plan hazırladığını teyit etmektedir. Erasmus Planı adı verilen bu plan Erasmus Akreditasyon başvurusunun önemli bir parçasıdır. Kurum/kuruluşlar akreditasyon başvurusunda bulunduklarında, sunmuş oldukları detaylı Erasmus Planı çerçevesinde uygunluk, hedefler, faaliyetler ve yönetim kapasitesi açılarından değerlendirilecek, akreditasyon almaya hak kazandıktan sonra ise hibeye erişimleri uzun süreli ve daha kolay bir başvuru yöntemiyle gerçekleşecektir.

 

Bir kurum/kuruluş, Erasmus Akreditasyonu için yetişkin eğitimi, mesleki eğitim ve okul eğitimi alanlarının her birine bir kez başvuru sunabilir. Birden fazla alana başvuru yapmak isteyen kurum/kuruluşların her alan için ayrı başvuru yapması gerekmektedir.

 

Erasmus Akreditasyonun genel hedefi; Avrupa öğretim ve öğrenim boyutunun güçlendirilmesi amacıyla içerme, çeşitlilik, hoşgörü ve demokratik katılım değerlerinin teşvik edilmesi ile Avrupa mirası ve çeşitlilikteki zenginlik hakkında bilgi edinmek ve Avrupa genelinde profesyonel ağların geliştirilmesini desteklemektir.

 

Yetişkin Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonun özel hedefleri:

 

Avrupa'da örgün, sargın ve yaygın yetişkin eğitiminin kalitesini artırmak için;

  • Yetişkin eğitimi sağlayıcılarının profesyonelleştirilmesi ve yüksek kaliteli öğrenim programlarını uygulama kapasitesinin geliştirilmesi yoluyla sunulan yetişkin eğitiminin kalitesini artırmak,
  • Yetişkin eğitimi alanında öğretme ve öğrenmenin kalitesini artırmak ve genel olarak toplumun ihtiyaçlarına uygun hale getirmek,
  • Temel beceriler (okur-yazarlık, sayısal, dijital beceriler) ve diğer yaşam becerileri dahil olmak üzere AB çerçevesi (2018) tarafından tanımlanan temel yeterlilikler için sunulan yetişkin eğitimini iyileştirmek

ve

  • yetişkin eğitimi sağlayıcılarının yüksek kalitede hareketlilik projeleri yürütme kapasitelerini geliştirerek,
  • özellikle dezavantajlı öğrenicilerle çalışan kurum/kuruluşların, küçük ölçekli yetişkin eğitimi sağlayıcılarının, Programa yeni dahil olanların katılımını teşvik ederek, her yaştan ve sosyo-ekonomik altyapıdan yetişkinlerin katılımını artırarak,

 Avrupa Eğitim Alanının oluşturulmasına katkıda bulunmaktır.

Kimler Başvurabilir ?
Yetişkin Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyon başvurusu, tüzel kişiliğe sahip yetişkin eğitimi alanında örgün, sargın ve yaygın eğitim veren kurum/ kuruluşlar ile yerel ve bölgesel kamu yetkilileri, koordinasyondan sorumlu kurum/kuruluşlar ve yetişkin eğitimi alanında görevli diğer kurum/kuruluşlar tarafından yapılabilmektedir. Kurum/kuruluşların uygunluğu, verdikleri eğitim programlarına ve faaliyetlerine göre belirlenecektir. 2024 yılı için Yetişkin Eğitimi alanında yapılacak akreditasyon başvurularından kabul edilecek akreditasyon sayısı sınırlı olup bu yıl en fazla 2 kurum yetişkin eğitimi alanında akredite olabilecektir.
Destek Miktarı ve Oranı
 
Destek Unsurları

Desteklenen İller
Tüm İller,
Başvuru Yeri

Başvuru yapmak için Tıklayınız

Açıklamalar

Detaylı bilgi için Tıklayınız