Danışman ve Hibe Analiz Programı

Danışmanlık ve Hibe Analiz Programı

Menu

Mal İhracatı Yurt İçi Fuar Desteği

Mal İhracatı Yurt İçi Fuar Desteği

Mal İhracatı Yurt İçi Fuar Desteği


Amaç ve Kapsam

*- İşletmelerin ülkemizde sektörel ve uluslararası nitelikte fuarlara katılımının sağlanarak şirketlerinin ve markalarının tanına bilirliğinin artırılması hedeflenmektedir.

*- Yurt içi fuarın destek kapsamına alınması için, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından açıklanan ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanan yıllık yurt içi fuar takviminde yer alması ve en son düzenlenen yurt içi fuarda veya düzenlenen en son 3 fuardan en az 2’sinde;

a) Yabancı ziyaretçi sayısının en az 1.500 olması,

b) Yabancı ziyaretçi sayısının toplam ziyaretçi sayısına oranının %10’un üzerinde olması,

c) Toplam katılımcı sayısının en az 400 olması,

ç) Yabancı katılımcı sayısının toplam katılımcı sayısına oranının %10’un üzerinde olması,

d) Katılımcılara tahsis edilen stant alanının en az 10.000 metrekare olması,

e) Yabancı katılımcılara tahsis edilen toplam stant alanının en az 300 metrekare olması, gereklidir. Bu fıkrada yer alan şartları taşıyan yurt içi fuarlar arasından, dış ticaret politikaları, ihracat stratejileri ve ekonomik öncelikler doğrultusunda Bakanlıkça (İhracat Genel Müdürlüğü) belirlenenler destek kapsamına alınır.

 

*- Bir takvim yılında, destek kapsamına alınmış yurt içi fuarlar arasında belirli bir konuda fuar bulunmaması durumunda, birinci fıkrada yer alan 6 şarttan en az 4’ünü taşıması koşuluyla, o konudaki fuarlar arasından dış ticaret politikaları, ihracat stratejileri ve ekonomik öncelikler doğrultusunda Bakanlıkça (İhracat Genel Müdürlüğü) belirlenenler destek kapsamına alınır.


Kimler Başvurabilir ?

*- Aşağıda belirtilen şirketler;

a) 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 124 üncü maddesinde belirtilen şirketler

b) 24/4/1969 tarihli ve 1163 sayılı Kooperatifler Kanunu ile 1/6/2000 tarihli ve 4572 sayılı Tarım Satış Kooperatif ve Birlikleri Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan kooperatif ve birlikleri

*- Üretici firma veya bir üreticiyle pazarlama sözleşmesine sahip olmak gerekmektedir.
Destek Miktarı ve Oranı

*- Yurt içi fuar katılımcıları tarafından yer kirası ve stant masrafları için ödenen fatura giderleri %50 oranında, 144.000 TL’ye kadar desteklenir.


*- Yurt içi fuar organizatörlerinin tanıtım projelerine Bakanlıkça (İhracat Genel Müdürlüğü) verilecek ön uygunluğa istinaden, tanıtım giderleri %50 oranında, her bir yurt içi fuar için yurt dışında gerçekleştirilen tanıtım faaliyetleri 2.714.000 TL’ye kadar, yurt içinde gerçekleştirilen tanıtım faaliyetleri 904.000 TL’ye kadar desteklenir.


*- Belirtilen destek oranları Bakanlıkça belirlenen hedef ülkelere yönelik giderler için 20 puana kadar artırılabilir.

*- Belirtilen destek oranları, desteklenen giderlerin hedef ülkelere yönelik Bakanlıkça belirlenen hedef sektörlerde olması durumunda birinci fıkrada belirtilen puana beş puan ilave edilerek uygulanabilir.

*- Ödenecek destek miktarı, her hâlükârda desteğe konu giderlerin %75’ini aşamaz.

*- Destek üst limitleri her takvim yılı başında (TÜFE + YÎ-ÜFE)/2 oranında güncellenir.

 


Destek Unsurları

*- Fuar yeri kiralama ücretleri

*- Ulaşım giderleri

*- Nakliye giderleri

Desteklenen İller
Tüm İller,
Başvuru Yeri
• Bu destek Bakanlığın destek kapsamına aldığı Türkiye’deki fuarlar için geçerlidir.
• Katıldığın fuardan döndükten sonra en geç 3 ay içerisinde Bakanlığın Destek yönetim sistemi üzerinden belgelerinle başvurarak destek alınabilmektedir.

Açıklamalar
Detaylı bilgi için:
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0
Puan
0 Yorum
0.0